SVEDECTVO A VAROVANIE ŽENY
Viac tu: Svedectvo obrátenia sa k Bohu
Viac tu: PANNA MÁRIA - ČAS ROZHODNUTIA
Ukončenie vzťahu s hriechom a diablom.Toto pisem ako svedectvo pre tych ktory bludia tak ako kedysi aj ja. Pochovana v hriechu,
v rozkošiach za živa mŕtva. Hriechy patria satanovi, nie sú od neho žiadnou ponukou zadarmo, musia sa zaplatiť. Tou cenou sme my sami. Platila som depresiami, nepokojom, chorobou, prázdnotou v dusi. V hriechu,v rozkošiach za živa mŕtva. Láska, ktorá si dovoľuje to, čo si nemožno dovoliť bez začervenania je hriešna !
Dobrý Ježiš mi hovoril mi do svedomia, krížil mi cesty, dopúštal ťažkosti, choroby, posielal mi ľudí do cesty. Z toho všetkého som mala pochopiť že kráčam zlou cestou do záhuby. Vieš ako sa Boh pokoruje a trpi kvoli tebe? Ale Boh o mna bojoval az do poslednej chvíle. To všetko Boh robil to nenásilne, a čakal na moju odpoveď jeho veľkej lásky ku mne.
Vo svedomí som sa mala rozhodnúť pre nebo alebo peklo ktoré začínali v mojom srdci už tu na zemi. Panna Mária hovorí. Títo si začínajú s peklom vo svojom vlastnom srdci.
A ak sa v hodine smrti nekajajú, ako toto dievča, to peklo potom pokračuje. Dievča v pekle Dievča v pekle
Boh je láska pravda, sloboda a stastie. Bez Boha, hriech a zla spolocnost ma robili slepou. Jezis Kristus má oslobodil a chce aj teba. Boh vie že si slaby a preto ti prichádza na pomoc. V živote sú len dve voľby - dobro a zlo, peklo a nebo. Boh je laska a nikoho nenuti, máš slobodnú voľbu vybrat si. Ale práva sloboda a stastie je jedine v Bohu ! Ak ta toto moje svedectvo posunie k Bohu dakuj Jezisovi Kristovi a Panne Marii. Amen
https://www.youtube.com/watch?v=h8QrDlUKVzA
SPÚTANÁ HRIECHOM
Teda zacnem o sebe: Po mnohych rokoch bludenia a hriechu som zistila som že to zrkadlo čo mám v kúpeľni bolo falošné ako moj zivot v sebaklamstve. Keď mi Ježiš Kristus ukazal skutočnú tvár zlakla som sa samej seba. Vidím akým odporným odpadom som bola. Poviem vam cim som bola a aka som ako zena mala byt. Aka bude zena taky bud aj tvoj muz.
( Toto hovori Boh o zlej zene: Chlipná žena nedbá na nijakú hanbu, no cudná žena cíti hanblivosť aj pred svojím mužom.Ženu bez hanby treba pokladať za podobnú psovi. Sirach – Sir 26. 4,7
Smilnicu ( smilstvo = sex pred manzelstvom ) treba klásť svini na roveň, vydatá žena je zas vežou smrti tým, ktorí si ju užívajú - cudzolozstvo = manzelska nevera ) A tá, čo žije v rozkošiach, je za živa mŕtva. Prvý list Timotejovi - kapitola 5.6 ......
...........
Porovnaj - Oddávala som sa šialeným radovánkam - svedectvo ženy
tizmus,
Smilnila som z diablom ani som to nevedela
Za ziva mrtva som bola aj ja. Zabavala som sa a castokrat na ukor inych. Môj život bol pod uroveň potkana, ktorý sa živý odpadom a zdochlinami. Od 16 rokov som si uživala, hrešila, vylety, alkohol, diskoteky, okultizmus, ži, a nič ma nenaplnalo. Lebo môj život neriadil Boh ktorý chce dobro, ale ja sama a diabol.
Jezis sa stazuje: ze Mnoho manželstiev nie je dobrých, nepáčia sa Bohu a nie sú podľa vôle Božej. Vytvárajú sami vzťahy ake Boh nechce.
Bez Boha môj život boli len uniky a a zaplaty mojej duse. Poslednou zaplatou bol jeden muz. V 23 rokoch som sa v bare zoznamila s muzom zdalo sa ze som zamilovana , ale nebola to pravda. Dva roky sme byvali sami na divoko v hriechu bez manzelstva v jednom dome ktory sme si prenajali a tam som si uzivala. Ale v skutočnosti to si diabol užival som mnou. Smilnila som z diablom ani som to nevedela. Az kym som nestretla Jezisa Krista, lasku som vobec nepoznala.
Hriechy, ktoré privádzajú do pekla toľké duše, sú hriechy nečistoty. Ani tento muz ma nenaplnal a vobec ziadny clovek az kym som sa neodklonila od hriechu a nestretla s Bohom, hriech ma robil slepou telesnou a bezcitnou. Sex pred manzelstvom to je necistota od zleho ducha.
Pan Jezis Kristus sa stazuje sv. Brigite: : že Mnoho manželstiev nie je dobrých, nepáčia sa nášmu Pánovi a nie sú podľa vôle Božej. Vytvárajú sami vzťahy ake Boh nechce. Hresia a byvaju spolu už pred manzelstvom a tak si nabaluju do manželstva kliatby. Preto je toľko rozvodov a chorôb. Lidé této doby vstupují do manželství ze sedmera důvodů. Pokračovanie -https://svatabrigita.ic.cz/#m ............
.....................................................................................................................................................................................................https://sexpredmanzelstvom.ic.cz
Prosila som Ježiša a Máriu aby mi pomohli
Keby ľudia vedeli, čo je to hriech a večnosť, urobili by všetko možné, aby zmenili svoj život. Boh hovori ze Prídu módy, ktoré budú urážať Boha. Obliekala som zvodne, telesne. Myslela som, že krásne prsia sú na to, aby sa ukazovali. Kto nechce ísť do pekla, nemôže slúžiť móde a telu bola som otrokyňou svojho tela, módy.
Denne som strávila hodiny pred zrkadlom. Moj zivot bola ako čierna diera a stoka nečistoty ktora nemala dna. Jedneho večera som bola v koncoch uplne dne, chcela som byt sama s Bohom.
Nevedela som vychodisko, kamarátka ma zaviedla ku veštici, tak som skúsila. Navšteva u veštici katastrofalne ovplivnil môj zivot. Zo začiatku sa zdanlivo darilo, ale bola to pasca diabla. Neskôr som mala som samovražedné sklony, depresie, diali sa zvlastne veci, počula som hlasy, mala som pocit že mám zvláštne nadprirodzene schopnosti ktoré som vraj mala rozvijat.. Boh to zakrátko zatrhol, mal som mnou iný plan.
Veštenie a nadprirodzene schopnosti na 98 % pochadza od diabla, čo som nevedala. Pr
https://rozlisovanieduchov.ic.cz/
Bola som aj u psychiatrickom vyšetreni, tam mi povedali že vraj maju podozrenie na schyzofreniu. Nebola to žiadna psichycka porucha, ale duchovna. 90 % paciaentov nepotrebuju lieky, ale duchovne uzdravenie od Boha. Keby nebolo Ježiša, skončila by som na psychiatrii alebo hrobe. Svet je Bez Boha, preto je chorý. Mňa uzdravila Božia láska, sv. spoved, modlitba ruzenca, a časté sv. prijmani, to sú lieky na dušu.
..............................................................................................................................................................................................................................................................................
Kenneth McAll V KNIHE SVEDECTVO UZDRAVENIE RODOVÝCH KOREŇOV: Mnoho ľudí, nedotknutých mnohoročnom liečbou, sa vyliečilo modlitbou ..... aj keď vôbec nevedeli, že sa za nich niekto modlí. Osoba, u ktorej vzniká podozrenie, že je Pod vládou démonov môže v skutočnosti trpieť depresiou psychózou, schizofréniou. nie je vylúčené démonické pôsobenie. Môže ísť o čisto duševnú chorobu, o duševnú chorobu spojenú s démonickým vplyvom alebo o čisto démon pôsobenie. Pokračovanie
Veštenie je vlastne čarovanie, vzývajú démonické sily. Vestica mi poznala moju mimulosti, povedala o Ježišovi, len nie o hriechu. Ľudia žiadajú o pomoc od šarlatanov, pritom ďalej chcú žiť v hriechu – napríklad v konkubináte alebo v cudzoložstve. Za tým magické sily. Ak totiž počúvam veštca a žijem v hriechu, bude sa plniť so mnou plán zlého ducha, ak počúvam Boha, a nežijem v hriechu tak sa mi bude spĺňať Boží plán.
Elias Vella hovori: Poznám liečiteľov, hypnotizérov, veštcov, osobne aj jedného bývalého astrológa, ktorý mi povedal, že finta je v tom, že to funguje. Aspoň potiaľ, pokiaľ s tým robíš a otváraš sa preto. Akonáhle sa obrátil k Ježišovi, začali sa mu čím menej spĺňať (osobné horoskopy). Sv. Augustín upozorňoval, že máme sa vyhýbať veštcom a to zvlášť, keď hovoria pravdu. Mohol by som Vám rozpísať jednej pani, ktorá mi hovorila, že k počuje hlas Ježiša Krista, dokonca sa jej aj sám tak predstavoval. Odovzdávala mi posolstvá (mám ich odložené), v ktorých ju ten hlas povzbudzoval veľa a modliť, robiť veľa dobrých skutkov, dokonca sa aj o mne samom vyjadril, že som pastier na správnom mieste apod. Hovoril aj o jej dcére, ktorá jej predtým zomrela, že je v nebi. Lenže na základe istých požiadaviek voči mne, ktoré neboli celkom v súlade s mojím pastoračným poslaním, som tej pani povedal, že ten hlas určite nie je od Boha.
Na druhý či tretí deň mi zavolala, že ten hlas sa jej priznal, že je to diabol. A žiaľ, psychický stav tej pani sa tak zhoršil, že sa musela klinicky liečiť na psychiatrii. A to ju ten hlas, ani mňa nežiadal nič zlé!
Známy exorcista Elias Vella z Malty, s ktorým sa osobne poznám, raz povedal rozprával tento príbeh: „Prišla ku mne jedna žena a povedala mi: „Všetko, čo mi veštec povedal, sa v mojom živote naozaj plní.“ Ja som jej povedal: „Zriekni sa toho, čo si urobila“ A keď sa toho osoba zriekla, nielen perami, ale aj srdcom, to, čo jej veštec predpovedal, sa viac nedialo. Pretože sa znova obrátila od diablových plánov k Božím plánom". Ak totiž počúvam veštca a žijem v hriechu, bude sa plniť so mnou plán zlého ducha, ak počúvam Boha, a nežijem v hriechu tak sa mi bude spĺňať Boží plán. Ja som Boha hladala, ON ma nenechal.
Biblia- kto by zisťoval osudy a pozoroval oblaky a znamenia, ani čarodejník, ani zaklínač, ani vyvolávač duchov, ani veštec, ani kto by sa dopytoval mŕtvych na pravdu. Lebo toto všetko sa protiví Pánovi.“ (Dt 18, 10-12a)
https://www.rozmer.sk - Veštenie, astrológia
https://www.modlitba.sk - Môže diabol hovoriť pravdu ?
..............................................................................................................................................................................................................................................................................
Nevedla som kam sa obratit. Stratila som chuť zit, ked som uz bola v koncoch, lahla som na postel, a chcelo sa mi velmi plakat a zomriet. Prosila som Boha aby mi pomohol, nevladala som žiť takym zivotom, chcela som byt čista proste ina. Dotkla sa ma Bozia ruka. Nad mojou postelou bol obraz obraz Panny Marie moja mamka mi ho raz darovala akoby by tusila ze ho raz budem potrebovat klakla som na kolena a prosila Pannu Mariu o pomoc. Pod obrazom bola modlitba pod tvoju ochranu sa utiekame, a rozpamataj sa Panna Maria. Modlila som sa az kym som od unavy nezaspala.
Hrobári prišli po mňa
Zaspala som tvrdo a mala veľmi živý sen. Cez zatvorene dvere s truhlou vstúpili dvaja hrobári a prinášajú na ramenách rakvu.
Prišli k mojej posteli zložili nosidlá na zem predo mňa. Stála som od hrôzy ako nemá. Hrobári otvorili rakvu kde boli moje hriechy.
Hrobár pozrel do tváre, a na čele som mala napísané: /umierajúca / MZDOU HRIECHU JE SMRT . V tom som precítila stav svojej úbohej duše. Na svoju obranu som nemala nič - vedela som, zaslúžim si PEKLO !
Chytil ma, aby ma položil do rakvy. „ Ty si na rade! “, hovoril mi, vzpierala som sa že nie som ešte pripravená, musím ešte niečo napraviť, hrobár mi povedal, mala si dosť času robiť dobro, svoj čas si premarnila na hriech, je už koniec.
Chytil ma a uložil ho do rakvy, kričala som a nikoho nikde, vrúcne som vzývala Pannu Mariu pod tvoju ochranu sa utiekame svata Bozia rodička ....
Ked už ma chceli pribíjať do rakvi, náhle sa zjavila sv. Panna Mária a povedala hrobárom nechajte ..... jej čas ešte neprišiel. Hrobari odišli a povedali : musíš ďakovať Panne Marií, vyprosila ti milosť a čas na pokánie ( poz. podobné vo videniach sv. Ján Bosco ) www. svatydonbosco.ic.cz
Nejestvuje tanec, počas ktorého by nedošlo k hriechu
Potom prišli anjeli povedali mi : tak, teraz pôjdeš s nami uvidiš svoj život čo si doteraz žila. Z toho čo uvidíš bude pre teba poučenie a budeš varovať ostaných ľudí. Anjelmi som bola prenesena na miesto kde som sa chodievala baviť, bola diskoteka.
Ludia tancovali a pili. Anjeli mi povedali teraz sa dobre pozeraj - všetkci baviaci okolo krku mali slučky a hadov, škrtili ich, dusili sa, a ľudom to vôbec nevadilo.Videla som tam aj moje kamaratky, jedna z nich mala veľkého hada čo ju škrtil pri tanci.
Ten had čo ju škrtil bol muž čo ju objimal a bozkával ( duch nečistoty smilstva )
Kričala som na kamarátku chcela som ju varovať, anjeli smutne odpovedali teraz je to márne bola Bohom upozorňovaná. Pre svoje hriechy ktoré milujú ťa ani jeden z ních nepočuje. Ak sa neobrátia do konca života, ostanú naveky v pekle.
Na druhy den som som sa dopučula, že v ten večer tá kamaratka na mieste pri tanci odpadla mrtvá. Bola som smutna z jej smrti a pytala som sa zufalo anjelov: Nenajde sa nijaky liek aby počuli a robili pokánie ? Anjeli ukazali na ruženec neotrasitelne a jednohlasne mi odpovedali, jedine toto zničí diabla ! Odvtedy sa modlievam každý deň sv. ruženec. Sen mi ukazal nástrahy sveta, môj hriešný život, a že za hriech je večná smrť kde by som mohla bez Boha skončiť aj ja.
Porovnaj - Oddávala som sa šialeným radovánkam - svedectvo ženy
Sv. Ján Vianney : hovorí: Čistá Zuzana riskovala radšej smrť, len aby nestratila čistotu (por. Dan 13). Nedovolené dotyky seba alebo iných či nemravné bozky. Dozvieme sa o tom presne v strašný deň pomsty Božej ! Koľko dievčat strávi osamote dve alebo tri hodiny s nemravnými ľuďmi? Aké ohyzdné rozhovory tam vedú, ako sa ústa stávajú skutočne pekelnými čeľusťami!
Ó Bože, ako sa uprostred tohto prudkého ohňa nemá rozpáliť žiadostivosť?!Áno ,až na Poslednom súde sa presvedčíme, že týmito zábavami dievčatá, ktoré sa tak rady na nich zúčastňujú, spáchali viac hriechov, než majú vlasov na hlave .Koľko sa vtedy prihodí nečistých pohľadov, koľko túžob, koľko nečistých dotykov, koľko žiarlivosti, závisti a hádok? O tanci a nečistote Sv. Ján Vianney
Na druhy den som mala další sen - Panna Mária, mala smutne sklonenú hlavu a plakala krv. V tom malý Ježiško s plačom utekal pred niekym do naručia Panny Márie. Panna Maria Ježiška privinula k sebe tak ako to robí najlepšia matka, aJežiško prestal plakať. Chcela som sa opýtať, prečo plače a pred kým malý Ježiško uteká ?
Panna Maria poznala moje myšlienky, s veľkou láskou na mna pozrela a v jej čistom pohlade sa mi premietol moj môj hriešný život a duchovne som sa citila nahá. Pochopila som že nahota znamená môj hriech. A malý Ježiško s plačom utekal pred mojimi hriechami a tými ktorý ho nenávidia a nemilujú.
Prenikla ma hanba a bolest . Mala veľkú tužbu po čistote a obliecť sa do jej Panenskej čistoty, zastaviť jej plač pre moje hriechy. Ked som sa prebrala zo sna, bola som ako male dieta v náruči mamky Panny Marie. Sen mi ukazal môj hriešný život a zaroven lásku Boha. Vo mojej dusi prehovorila Panna Maria, jej nepochopitelna láska a čistota mi dala silu urobit krok k zmene.
(KKC 1264). Smrteľný hriech spôsobuje smrť večného života. Ak by človek zomrel so smrteľným hriechom, tak ide priamo do pekla. Pokračovanie
UKONČENIE HRIEŠNEHO VZŤAHU !
Ukoncila som vsetky svetske priatelstva pri ktorych som hresila teda tam nebol Boh. Musela som to urobit inak by ma stiahli do pekla. Najprv som ukoncila hriesny vztah s tym muzom.
Kym prisiel domov ja som uz bola pripravena na odchod pri dverach s nabalenou taskou, stručne a jasne som mu povedala ja chcem zmenit zivot toto nie laska ja idem k Bohu.To bolo vsetko zavrela som bez objatia dvere a uz ma nebolo. Ak sa jedna o hriesny vztah nemozno trhat hriech pomaly po nitkach, chorý vred treba vyrezat od korena islo o moju dusu. Boh hovorí oddelte sa!
V ten som aj odisla od neho k mame. Na druhy den som sa vyspovedala z celeho mojho zivota zo vsetkych hriechov. Po sv. spovedi mi padol kamen zo srdca, az teraz som pochopila čo je skutocna slobodna ! Hriech robi cloveka otrokom nielen diabla ale aj cloveka ktory zije bez Boha. Nebudte otrokmi ludi hovori Boh. Po tomto kroku som pocitlia taku slobodu ako nikdy predtym, bola som oslobodena a vobec mi ta zlá spolocnost nechybala. Po sv. spovedi som mala odvahu povedat sebe aj ludom NIE - UZ DOST HRIECHU ! Urobila som krok a Boh dokoncil ostatne, spoved mi dala silu, pri spovedi Boh oslobudzuje dusu.
Z hriechu nečistoty - istá žena pred všetkými z hrôzy omdlela
Príklad: pekná zámožná dáma Sancha Carrillová sa vďaka sv. spovedi u sv. Jána z Avily obrátila, žila životom modlitby a pokánia. Jeho najznámejšieho diela Audi filia („Počúvaj, dcéra“ – spis bol napísaný pre mladú peknú zámožnú dámu Sanchu Carrillovú. zivotopis - sv-Ján z Avily
Ex-lesba Janet Boynesová svedčí o svojom obrátení
Pravé priaťeľstvo medzi mužom a ženou
Sen doktora Adaševića už nikdy v živote nespraví potrat.
Mala som zlé kamarátky pri ktorých som sa veľmi skazila
O tyzden som cestovala do Medzugoria kde nastal totalny obrat mojho zivota. Necistota ma vela podob, zacina to zlou spolocnostou, neslusne slova, alkohol, koketovanie z muzmi a konci to vo kope hriechu. Ak to nezastavis na zaciatku si v bludnom kruhu ktory moze trvat roky s velkymi traumami
Čim viac som si uživala tym vačšiu prazdnotu som pocitovala. Prazdnotu srdca som zakryvala falosnou radostou a skončila som katastrofalne.
Eva počúvaním a odpovedaním došla k tomu, že uverila satanovi a padla aj s Adamom
Oddávala som sa šialeným radovánkam - svedectvo ženy
Navonok som bola hrdinka a nemala som strach z nicoho, teraz sa bojim samej seba, a bez rady Jezisa neurobim ani krok lebo viem ako by to zas skončilo. Prijmam Ježiša skoro každý deň a často sa spovedam bez toho bez si zivot nevedela predstavit. Keby som neprijmala Jezisa často upadla by som znovu do hriechov. Ježiš Kristus aj teba chce uzdraviť ale ty musis chciet.
- Chráň sa neúprimného priateľa!
- Klamstvo
- Lakomstvo
- Skutočný príbeh - Vedie táto železnica do neba ?
- Bol som beznádejný prípad
- Čo človek zaseje, to bude aj žať !
- Eva počúvaním a odpovedaním došla k tomu, že uverila satanovi a padla aj s Adamom
- Z hriechu nečistoty - istá žena pred všetkými z hrôzy omdlela
- Svätá Margaréta – celý život oplakávala jeden všedný hriech, ktorý spáchala mladovsti
Hriech a zlú spoločnosť treba zanechat a to nemilosrdne
Mala som zlé kamarátky pri ktorých som sa veľmi skazila. Poznala som aj lesby ktore mali zvratene chutky. Chvala Bohu neskusala som a lesbou som sa nestala.
Viete čo spraví z človeka hriech ? Niektore mali mužov,boli tak zvratene že od dobroty to skúšali aj so ženami. Čim zvratenejši hriech a dlhšie v ňom žijes, tym viac si ťa satan privlastnuje. Keď som ich po rokoch stretla su to trosky a živé mŕtvolu bez lasky a pokoja. Utekaj od nich ako od jedovatych hadov a zachranis sa tak ako teraz ja. Keby som mala skor silu a svetlo urobila by som to už skôr vyhla by sa mnohych hriechom.
Citové zranenie, hriech - a oslobodenie
Spomeniem este jednu lesbu co som poznala. Homosexualom sa človek nestáva ihned. Musi tomu nieco predchadzat. Je to citové zranenie a hriech, a ak nežijes vieru, diabol si už robí s tebou svoje. Ta kamaratka lesba mala na zaciatku normalny vtah s muzom, prislo sklamanie, hriech a zlá spolocnost. To ju doviedol tak daleko ze to skusila aj so ženami. Ta skuška ju ale vyšla velmi draho
Čo človek zaseje, to bude aj žať !
Ex-lesba Janet Boynesová svedčí o svojom obrátení
Istou lesbou bola citovo manipulovaná, bola žiarliva a nevadela sa voči nej branit, bola v zacarovanom kruhu. Vedela som ze s tym bojuje, nechcela tak zit. Po case sa kamaratka dopocula o mojej zmene zivota k Bohu, v jej svedomí sa ozval hlas a doviedli ju k radikálnej premene.Vyhladala ma.
Po roku ma kamaratka navstivila a prosila ma s plačom o pomoc že čo má robiť. Povedala som jej že u mňa to začalo sv. spovedou. Teda ako prvu a hlavnu vec som jej doporucila sv. spoved z celeho zivota, ona suhlasila. Este v ten den som ju zaviedla k jednemu fararovi ktory ju vyspovedal. To bol prvy dôležitý krok. Ked vysla zo spovedelnice bola ina, ako anjel. Aj istá pekná a zámožná dáma Sancha Carrillová sa vďaka sv. spovedi u sv. Jána z Avily obrátila, žila životom modlitby a pokánia. Jeho najznámejšieho diela Audi filia („Počúvaj, dcéra“ – spis bol napísaný pre mladú peknú zámožnú dámu Sanchu Carrillovú. zivotopis - sv-jan z avily
Za vsetko sa plati diabol nedava nic zadarmo. Cim viac si namoceny hriechu tym vacsi narok si robi diabol na teba. Kamaratka ( byvala lesba ) musela viac krat podstupit exorcizmus - modlitbu oslobodenia. Hriechy patria satanovi, nie sú od neho žiadnou ponukou zadarmo, musia sa zaplatiť. Tou cenou sme my sami. Čim zvratenejši hriech a dlhšie v zijes, tym viac si ťa satan privlastnuje. Modlitba oslobodenia nie je nic hrozostrasne. Exorcizmus je modlitba uzdravenia, kde uzdravuje Ježiš Kristus ktory je laska. Hrozostrasne je hresit. Najväčší Exorcizmus je sv. spoveď, sv.omša a modlitba ruzenca.
Ale Boh robi zazraky, kamaratka ( byvala lesba ) spolupracovala s Bohom. Denne prijmanie Bozieho tela, denná modlitba sv. ruženca, časta sv. spoved a púte na Marianske miesta, ju uzdravilo. Po 2 rokoch modlitby exorcismu je uplne oslobodena. ( niekedy byva človek oslobodeni aj ihned, ale mnohe exorcizmi trvaju ovela dlhsie aj 20 rokov ) Teraz je štastne vydata a ma 5 deti. Denne navstevuje sv. omšu a miesto zvratenej spolocnosti ma teraz modlitbove ruzencove spolocenstvo Panny Marie kde sa denne modlia sv. ruzenec. Organizuje pute do Medzugoria. Okrem toho robi prednasky o sexualite a vydava svedectvo o tom ze homosexualita je hriech.
Tá ktorá je pre muža darom a nie tovarom
P. Hudak knaz - ženy, vy mate liek pre muzsku sexualitu. Vy mozte muzov uzdravit svojou cudnostou, pri cudnej zene spozna muz svoju silu aky je mocny, pri necudnej zene spozna muz svoju slabost aky je slaby a padne. Muz moze skutocne milovat len cudnu zenu. Zena, čím chces očarit muza telom alebo srdcom ?
Muz tuzi po zene ako po ruzi ako nahle ju objime polame jej lupene. Najvacsia a prava zenska pritazlivost pre muza je v cudnost ženy. V mužoch je vyprovokovana tuzba srdca, nie tela. A co chces zena aby muz po tebe tuzil telom ci srdcom ? Preto cudnost puta muzove srdce. Ked je zena vyzyvava, v muzovi vzbudi telesnost. Preto Žena, ak chceš mať byť milovaná a nie pužívaná, potrebuješ mať svoju najväčšiu príťažlivosť " cudnosť " Tá ktorá je darom a nie tovarom.
( poznámka - exorcista P. Leopold Jablonský : je päť stupňov, v ktorých sa otvárame zlým veciam. Od pokušenia (prvý stupeň) až po posadnutosť diabol využíva telo, myseľ aj vôľu človeka; hoci tento stav nie je stály a človek má aj „svetlé“ chvíle. Pri pokušení máme ešte stále možnosť povedať „nie“. Zažívame ho všetci. Druhý stupeň – zviazanosť – už spútava istú časť života človeka a robí ho neslobodným. Ľudská bytosť stráca svoju dôstojnosť a slobodu kvôli závislosti (drogy, alkohol, sex,...). Takzvaný ´diabolský útlak´ je tretím stupňom posadnutosti a môže sa týkať tak osôb ako aj priestorov. Posadnutosť už pripomína štvrtý stupeň, ktorý sa označuje pojmom ´prienik´. Trvá určitý čas, človek je v ňom akoby v bezvedomí a diabol si používa jeho telo a všetky schopnosti. Samotná posadnutosť je posledným a najhorším stupňom, kedy diabol získava okrem tela všetko to, čo Boh s láskou vložil do každej ľudskej bytosti – myseľ aj vôľu. ) pokračovanie https://www.postoy.sk/diabol )
Čo človek zaseje, to bude aj žať !
Ex-lesba Janet Boynesová svedčí o svojom obrátení
https://sexpredmanzelstvom.ic.cz
Eva počúvaním a odpovedaním došla k tomu, že uverila satanovi a padla aj s Adamom
Čistota panenstva až do manželstva
Obdivujem ženy ktoré si zachovali čistotu panenstva až do manželstva, ja to už vrátim nemôžem. Panenstvo sa neda zreštaurovat. Bozia laska uzdravuje a moze cistotu uzdravit, tak ako obratenu prostitutku Mariu Magdalenu ktora sa stala svatou. Ježiš Kristus ma zachranil vratil na spravnu cestu a čistota Panny Marie moju poškvrnenú čistou uzdravuje. Zijem sama, a vytvárať vztah s mužom na vlastnu past sa bojim a ani nechcem.To som bez Boha robila a už ani za svet nechcem
Chráňte sa povoliť prvýkrát, potom je veľmi ťažké zastaviť sa na šmykľavom Vrchu rozkoše. Buďte žiarlivé na svoje čisté srdce ! Neoddávajte ho prvému.. Buďte žiarlivé na svoju čistotu! Je to vaša najdrahocennejšia perla ! Láska, ktorá si dovoľuje to, čo si nemožno dovoliť bez začervenania, je hriešna! Ach, dievčatá, uchovajte sa čisté ! Je bolestné a plné úzkosti dívať sa na ruiny vlastného vnútra vo svojej bezmocnosti a strati čistoty ktorá vedie do zatratenia viac tu
Jezis sa stazuje: ze Mnoho manželstiev nie je dobrých, nepáčia sa nášmu Pánovi a nie sú podľa vôle Božej. Lebo žijú a hresia spolu už pred manzelstvom a tak si nabaluju do manželstva kliatby. Lidé této doby vstupují do manželství ze sedmera důvodů Pokračovanie
Napriek tomu že som sa sklamala v laske verim v lasku. Bola to moja chyba, hladal som na nespravnom mieste a bez Boha. A uz to bola moja chyba ze som lasku sama bez Boha vyhladavala. Kazdy tuzi po laske, a sme stvoreni pre lasku.. Ja som lasku uz nasla Jezisa Krista a Pannu Mariu. To ostatne ak na tomto svete od dobreho Boha este dostanem bude len navyše.
Ak Boh chce aby som mala manzela tak prvou podmienkou bude zit az do manzelstva v absolutnej cistote. Kto to bude? Predtym som to nevedela lebo som bola slepa a telesná, teraz ho uz v modlitbe spoznam. Moje obrátenie začalo Pannou Mariou skrze jej čistou v * Medzugorii. . Odvtedy uz ani jeden Hriech ! Ona je ma uzdravila a oslobodila. Boh to tak chcel, lebo ju miluje aby bola na svete uctievana ako najvacsia orodovnica. Kto okusí jej pomoc, pociti jej krasu a pochopí čo hovorim nielen ja, ale všetci anjeli a svaty od počiatku sveta. Amen Panna Mária je skrytá v Božom pláne, aby ju objavili iba tí, ktorí sú pokorní alebo sú ochotní sa pokorit. Boh svoje najväcsie dielo ukryl do pokory, do prečistého srdca Bohoričky a spoluvykupiteľky Panny Márie. Sv. Páter Pio: Keď nosíš ruženec, satana bolí hlava. Keď ho používaš, on padá. Keď vidí, ako sa modlíš, omdlieva ! O Panne Marií
(KKC 1264). Smrteľný hriech spôsobuje smrť večného života. Ak by človek zomrel so smrteľným hriechom, tak ide priamo do pekla. Pokračovanie
Porovnaj - Sv. Faustyna - Pán Ježiš povedal„deti ťažko urážajú, ty ich chráň od zlého"
Osemnásťročné dievča išlo na film o diablovi a okultizme
Posolstvo, Medžugorie - https://www.medjugorje.ws/sk
- Skutočný príbeh - Vedie táto železnica do neba ?
- Bol som beznádejný prípad
- Čo človek zaseje, to bude aj žať !
- Prístupové cesty diabla
- Eva počúvaním a odpovedaním došla k tomu, že uverila satanovi a padla aj s Adamom
Porovnaj - Oddávala som sa šialeným radovánkam - svedectvo ženy
Sv. Ján Mária Vianney : O NEČISTOTE
Svätá Margaréta – celý život oplakávala jeden všedný hriech, ktorý spáchala mladovsti.
ČO JE MASTURBÁCIA ? Masturbácia je úmyselné dráždenie pohlavných orgánov
Aký má Cirkev postoj k masturbácii?
Vyslobodenie z homosexuality
Klamala som svojou nábožnosťou a skončila som v pekle
Tri_anjelske_pozdravenia - Svedectvo ženy
Z hriechu nečistoty - istá žena pred všetkými z hrôzy omdlela
Hriechy proti láske k blížnemu
IV. Veľkosť hriechu: smrteľný a všedný hriech
Zazrak obratenia dr. Gloria Polo
dr. Glorie Polo - svedectvo (Príloha týždenníka Svetlo)
Stála som pri bráne neba a pekla
Toto svedectvo môže byť voľne rozšir
Teraz počúvajte, čo sa stalo: Hriechy patria satanovi, nie sú od neho žiadnou ponukou zadarmo, musia sa zaplatiť. Tou cenou sme my sami.
Ak niekto z vás pochybuje alebo si myslí, že Boh neexistuje alebo ak si niekto z vás myslí, že smrťou všetko končí, nech si prosím prečíta túto knižočku. Ale čítajte ju úplne celú od začiatku až do konca. Určite sa potom vaša mienka zmení,.
Gloria Polo je žena z Kolumbie, zubná lekárka, ktorá „zomrela“ pri jednom úraze, to znamená bola tak ťažko zranená, že ležala niekoľko dní v kóme. Ošetrujúci lekári sa už celkom vzdali a tiež už chceli prístroje odpojiť. Len jej sestra, ktorá je tiež lekárkou, trvala na tom, aby prístroje nechali ešte ďalej v prevádzke.
Cez kómu sa ocitla na druhej strane skutočnosti, na onom svete, a smela sa opäť vrátiť, aby vydala svedectvo tým, ktorí nedokážu veriť. Priniesla nám teda stadiaľ dôležité svedectvo. Ale čítajte ho na nasledujúcich stránkach radšej sami z jej úst...
Pani Gloria smela nahliadnuť do svojej „knihy života“. A tento zážitok ňou otriasol.
Veď Boh nám dáva stále znovu dôkazy, ale my i napriek tomu popierame Jeho existenciu
To, čo vám budem rozprávať, sa stalo 5. mája 1995 pri Národnej univerzite v Bogote, hlavnom meste Kolumbie, tak okolo pol piatej popoludní.
Som zubná lekárka. Ja a môj dvadsaťtriročný synovec, tiez zubar , sme práve pracovali na našej dizertácii. V tento deň, bol to daždivý piatok, šli sme so synovcom spolu pod malým dáždnikom. Môj muž mal nepremokavý plášť a išiel tesne popri stene hlavnej knižnice, aby sa chránil pred dažďom a keď sme skákali cez jednu väčšiu kaluž, z výšky nás zasiahol blesk, ktorý bol tak silný, že sme zuhoľnateli.
Môj synovec bol okamžite mŕtvy, zomrel na mieste.
Blesk ho zasiahol zozadu a spálil celé jeho vnútro. Navonok zostal neporušený.
Aj keď bol tak mladý, bol to človek celkom oddaný Bohu.
Zvlášť uctieval Jezuliatko. Nosil Jeho medailu na krku v kryštále kremeňa. Odborníci zo súdneho lekárstva hovorili, že to bol práve kremeň, ktorý pritiahol blesk.
Blesk mu prenikol priamo do srdca. Okamžite nastala zástava srdca. Zhoreli všetky vnútorné orgány a silný prúd blesku potom opustil jeho telo cez nohy. Oživovacie pokusy boli zbytočné. Ale čisto navonok nemal žiadne popáleniny.
Čo sa týka mňa, tak blesk vnikol cez moju ruku a spálil celé moje telo strašným spôsobom, zvnútra aj zvonku.
Za toto moje uzdravené telo, ktoré teraz pred sebou vidíte, musím ďakovať len Božiemu Milosrdenstvu.
Je to výraz Milosrdenstva nášho dobrotivého a nás nadovšetko milujúceho Boha.
Celé moje telo bolo tým mohutným zásahom blesku zuhoľnatené. Prsia boli preč, zvlášť na ľavej strane, kde bol môj prsník, bola veľká diera.
Nebolo na mne už žiadne svalstvo, moje rebrá, bruchu, podbruško, ako aj moje nohy a pečeň boli úplne zuhoľnatené. Blesk opustil moje telo pravou nohou. Ľadviny utrpeli silné popáleniny, tak isto pľúca a jeden z vaječníkov.j
Teraz počúvajte, čo sa stalo: Hriechy patria satanovi, nie sú od neho žiadnou ponukou zadarmo, musia sa zaplatiť. Tou cenou sme my sami.
Keď som sa nachádzalo v tejto strašnej situácii, naraz som sa desivo zľakla! Pretože som zrazu uvidela, že démoni skutočne existujú. A teraz prišli, aby ma odniesli.
Videla som týchto démonov pred sebou v celej ich príšernosti a žiadne z napodobnenín, ktoré som na zemi dosiaľ videla, nemôžu ani v najmenšom vykresliť, ako príšerne vyzerajú títo diabli v skutočnosti.
A tak vidím, ako naraz zo stien operačnej sály vystupuje množstvo temných postáv. Zdajú sa byť celkom normálnymi a obyčajnými ľuďmi, ale všetci majú tento príšerný, hrôzostrašný pohľad. Nenávisť im priamo hľadí z očí.
A naraz som pochopila, že im niečo dlhujem. Prišli, aby ma vyúčtovali, pretože som prijala ich ponuku k hriechu, a teraz som za to musela zaplatiť, a tou cenou som bola ja sama. Veď moje hriechy mali dôsledky.
Hriechy patria satanovi, nie sú od neho žiadnou ponukou zadarmo, musia sa zaplatiť. Tou cenou sme my sami
Keď teda takpovediac nakupujeme v jeho obchode, budeme musieť za ten tovar zaplatiť. To by nám malo byť jasné.
Musíme zaplatiť za každý hriech, platíme nepokojom svedomia, platíme vnútorným nepokojom, zlou voľbou platíme svojim zdravím.
A ak sme veľmi vernými stálymi zákazníkmi satanovho supermarketu a nakupujeme stále len v jeho obchode, nakoniec nás zinkasuje sám.
Tieto hriechy nás teda tiahnú do hlbiny, dolu, k „otcovi lži". Ak ale svoje poľutovaniahodné zlyhania a hriechy (ktoré musíme zaplatiť) prednesieme Bohu vo sviatosti zmierenia, potom
Boh platí túto cenu. On ju zaplatil svojou vlastnou Krvou a smrťou na kríži. A On platí zakaždým, keď hrešíme, znovu. On za nás vytrpel pekelné muky, ktoré sme si mali sami odpykať a ktoré nás zaväzujú majiteľovi hriechov (satanovi).
Boli sme vykúpení Ježišom Kristom. Teraz máme nárok na Jeho Kráľovstvo, na Jeho život, pretože On nás urobil „Božími deťmi".
A sem teraz prišli oni, títo temní pomocníci, aby zinkasovali svoj majetok - mňa. Videla som ich teraz vystupovať zo steny a vstupovať do operačnej sály. Bolo to veľmi veľa osôb, ktoré tu naraz stáli okolo. Navonok vyzerali najprv normálne, ale pohľad každého z nich bol plný nenávisti.
Plný diabolskej nenávisti. A boli tak bezduchí, akoby vo vnútri vyhoreli. Moja duša sa vzpierala a triasla a ja som okamžite pochopila, že to boli démoni. Pochopila som, že tu boli kvôli mne, pretože som im niečo dlhovala, pretože hriech nie je zadarmo. To je naozaj najväčšia diablova podlosť a lož, že robí, aby ľudia verili, že vôbec neexistuje.
To je jeho stratégia, potom s nami môže robiť všetko, čo chce tento klamár. A teraz som so zdesením videla: Ó, áno, oni existujú! A už začali okolo mňa krúžiť, chceli ma odniesť. Dokážete si predstaviť moje zdesenie? Môj strach, moju hrôzu?!
Bola som otrokyňou svojho tela, krásy, módy. Denne som strávila hodiny aerobikom, masážami, diétami
To najdôležitejšie, moja modla, bola krása môjho tela.
Hovorievala som, že krásne prsia sú na to, aby sa ukazovali. Prečo by som ich mala skrývať? To isté som hovorila o svojich nohách, pretože som vedela, že mám výnimočne pekné nohy na pozeranie a vôbec veľmi peknú postavu.
A teraz som v jednom okamihu so zdesením videla a pochopila, ako som sa celý svoj život stále len starala o svoje telo. To bol stredobod môjho života a celý môj záujem: láska k vlastnému telu. A teraz som už nemala žiadne telo.
Tam, kde boli prsia, boli len diery, ktoré pôsobili hrozným dojmom, zvlášť na ľavej strane bolo všetko preč. Moje nohy vyzerali príšerne, skôr len holé pahýle, zuhoľnatené, úplne čierne ako spálené grilované rebierka. Áno, všetky miesta môjho tela, ktoré som najviac rozmaznávala a o ktoré som sa najviac starala, boli zuhoľnatené a zničené.
Toto hovori Boh o dobrej zene: ak je žena rozvážna a mlčanlivá, nemožno dosť preplatiť takú dobre vychovanú dušu. Svätá a cudná žena je pôvab nad pôvab,nijaká protihodnota sa nevyrovná zdržanlivej duši. Ako osvieti ranné slnko svet z Božích výšin, tak je ozdobou pre dom pôvab dobrej ženy; ako žiari svetlo na posvätnom svietniku,tak žiari aj jej krása na pevnej postave. Ako zlaté stĺpy na strieborných podstavcoch,tak pevne sa opierajú na chodidlá nohy urastenej (ženy).Ako (kladú) večné základy na tvrdú skalu, také (pevné) sú aj Božie prikázania v srdci svätej ženy. Sirach – Sir 26. 4,7
Internet Ti může během chození s holkou vážně zkomplikovat vztah. Naučíš se, jak satan užívá ke svým účelům dobrý nástroj, aby tě zničil. Dozvíš se o silných a slabých stránkách internetu a o Boží perspektivě těchto věci.
Porovnaj - Oddávala som sa šialeným radovánkam - svedectvo ženy
Príbeh uzdravujúceho sa homosexuála
https://svedectvoobratenia.blogspot.sk/2015/02/svedectvo-varovanie-pre-zeny-oddavala.html
..................................................................................................................................................
Sv. Ján Mária Vianney : O NEČISTOTE
Zviažte mu nohy a ruky a vyhoďte ho von do tmy; tam bude plač a škrípanie zubami. (Mt 22, 13)
Ak nás každý smrteľný hriech môže uvrhnúť do pekla, tak čo potom hovoriť o hanebnom hriechu nečistoty? Či už samotný názov tohto hriechu nedesí každého človeka, a tým viac kresťana? Ách, keby som vám mohol predstaviť dôkladne, akým čiernym a odporným priestupkom je tento hriech, tak by ste sa mu možno starostlivejšie vyhýbali a cítili by ste voči nemu väčší odpor! Môj Bože! Ako sa môže kresťan oddávať vášni, ktorá tak strašne ponižuje, ktorá ho zahanbuje a uponižuje ako nerozumné zviera! Ako sa môže oddávať tomuto – jednoducho povediac – zločinu, ktorý šíri v ľudskej duši také strašné zničenie? A predsa on, kresťan, je svätyňou Boha a živým údom toho Mystického Tela, ktorého Hlavou je Ježiš Kristus. – A prečo sa človek topí v blate ohavnej neviazanosti, ktorá mu skracuje život, pozbavuje ho dobrého mena a vystavuje nešťastnej večnosti? Aby ste sa vystríhali tomuto hriechu, predstavím vám najprv celú jeho ošklivosť; po druhé, poviem vám, akým spôsobom sa ho môžeme uchrániť; po tretie, ukážem vám príčiny tohto hriechu, a nakoniec vás poučím, aké prostriedky treba používať, aby ste sa pred ním uchránili.
Keď vám chcem správne predstaviť ťažkosť tohto prekliateho hriechu – hriechu, ktorý toľko duší privádza do zatratenia – je potrebné, aby som otvoril pred vašimi očami peklo s celou jeho hrôzou a ukázal vám, ako strašne Božia všemohúcnosť trestá nešťastné obete tohto hriechu. Dáte mi za pravdu, že človek nedokáže celkom pochopiť ani ošklivosť tohto hriechu, ani Božiu prísnosť, ktorá trestá nečistých naveky. Poviem iba toľko, že kto pácha nečistý hriech, ten sa dopúšťa svojho druhu svätokrádeže, lebo znevažuje údy Kristove a svätyňu Ducha Svätého, akou je naše telo (por. 1 Kor 6, 15 i 19). Z tohto možno urobiť záver, akú veľkú urážku Boha tvorí tento hriech a aký veľký trest si zasluhuje. Bratia moji, treba tu teraz pred vás postaviť nehanebnú kráľovnú Jezabel, ktorá svojím cudzoložstvom zahubila toľko duší; ona sama vám musí namaľovať strašný, ponurý a zúfalý obraz múk, ktoré teraz znáša v pekle a bude znášať naveky. Počuli by ste, ako uprostred plameňov, ktoré ju pohlcujú, kričí: „Beda mi! Ako strašne trpím! Krásne nebo, nikdy ťa neuvidím – pre mňa sa už všetko skončilo. Prekliaty nečistý hriech, za teba sú odmenou plamene, ktoré ma teraz pália. Ako draho musím platiť za špinavú, chvíľkovú príjemnosť! Keby som sa mohla ešte raz vrátiť na zem, dokázala by som si oceniť čnosť čistoty!“
Poďme ešte ďalej, aby ste mohli dôkladnejšie poznať ošklivosť tohto hriechu. A nehovorím predsa o pohanoch, ktorí nemali šťastie poznať dobrého Boha; mám na mysli kresťana, ktorý musí vedieť, že tento hriech ho pozbavuje nebeského dedičstva, že on mení synov Božích na synov hnevu a zavrhnutia. Ešte raz opakujem, že hovorím o kresťanoch, ktorých Ježiš Kristus vykúpil svojou Najsvätejšou Krvou a urobil príbytkom Boha. Ťažko mi je pochopiť, ako sa môže kresťan oddávať takej ošklivosti. Už samotná myšlienka na to musí človeka smrteľne vydesiť. Duch Svätý hovorí, že úbožiak, ktorý sa odovzdáva neviazanosti, zasluhuje si to, aby pekelný duch po ňom šliapal tak, ako ľudské nohy šliapu po smetiach. Každá cudzoložná žena, bude pošliapaná ako hnoj na ceste (Kaz 9, 10?). Sv. Brigite kedysi Kristus zjavil, že pripravil pre nemravníkov strašné mučiarne a že takmer všetci ľudia padli za obeť tohto hanebného hriechu.
Vezmime do rúk Sväté písmo, a uvidíme, ako prísne Boh trestá nečistých ľudí už od začiatku sveta. Pozrite, ako ľudia už pred potopou sa oddávajú tejto odpornej nemravnosti. Milosrdný Boh nemôže zniesť tento pohľad – ľutuje, že stvoril človeka a rozhodol sa prísne ho potrestať. Otvárajú sa teda nebeské vodopády, vody potopy zalievajú celý svet a očisťujú zašpinenú zem (por. Gn 6). Poďme ďalej. Obyvatelia Sodomy a Gomory ako aj susedných miest sa oddávajú ošklivým hriechom. Boh, unesený správnym hnevom, spúšťa na tieto prekliate mestá ohnivý dážď a spaľuje všetky živé bytosti, ktoré tam žijú. Oheň a síra zabili všetko: ľudí, zvieratá, stromy, dokonca zem i kamene sa stali obeťou Božieho hnevu. Tam, kde boli predtým úrodné polia a krásne skalnaté pahorky, tam teraz vidíme Mŕtve more, v ktorom nemôže prežiť žiadna ryba. Niekedy stretneš na jeho brehoch čosi, čo pripomína ovocie, sú to však iba hrudky popola, ktoré klamú ľudské oko (por. Gn 19). Zasa na inom mieste čítame, že Pán Boh prikázal potrestať smrťou dvadsaťštyri tisíc ľudí za to, že sa oddávali nemravnosti (Nm 25, 9).
Smelo môžeme povedať, že tento prekliaty hriech skoro vždy bol príčinou všetkých nešťastí vyvoleného ľudu.
Pozrite na Dávida, na Šalamúna alebo na iné biblické postavy. Čo bolo dôvodom trestu, ktorý dopadol na nich a na ich poddaných – či nie tento prekliaty hriech? Môj Bože, koľko duší Ti odníma tento hriech! A koľko obetí prináša peklu!
V Novom zákone tresty za nemravnosť tiež nie sú menšie. Sv. Ján v Apokalypse vidí hriech nečistoty predstavený v podobe ženy, ktorá sedí na znetvorenom zvierati, ktoré má sedem hláv a sedem rohov (Apk 17, 3). Chce nám tým ukázať, že telesný hriech sa vrhá na všetky Božie prikázania, že on je dôvodom ich porušovania – že obsahuje v sebe všetky hlavné hriechy. Ak sa chcete presvedčiť, či je to skutočne tak, pozrite sa na hriechy nečistého človeka.
Uvidíte na vlastné oči, že keď ide za žiadostivosťou tela, porušuje všetky prikázania a stáva sa vinný vo všetkých hlavných hriechoch. Nemusím tu uvádzať podrobnosti – sami to vidíte na vlastné oči. Iba dodám, že žiaden iný hriech nebýva dôvodom toľkých svätokrádeží. Mnoho ľudí to nevidí; iní – hoci si to dobre uvedomujú, nechcú sa spovedať zo svätokrádeží – typických dcér neviazanosti. Až na Poslednom súde uvidíme, koľko ľudí nečistota vrhla do večného zatratenia. Áno, bratia, tento hriech je výnimočne ošklivý a preto ho ľudia páchajú potajomky. Chcú ho ukryť dokonca vlastným očiam, lebo dobre vedia, ako veľmi ich uponižuje. Aby vám bolo ľahšie pochopiť, ako často sa vyskytuje tento hriech medzi kresťanmi, vysvetlím vám teraz, koľkými spôsobmi sa ho možno dopustiť. Lebo proti šiestemu prikázaniu sa ľudia previňujú: myšlienkami, túžbami, pohľadmi, slovami, skutkami i situáciami.
1. Najskôr myšlienkami. Mnohí nedokážu rozlíšiť myšlienky od túžob – preto tak ľahko dochádza k svätokrádežnej svätej spovedi. Zlá myšlienka je hriešna vtedy, keď sa nad nejakou neslušnou vecou, ktorá sa vzťahuje na nás samých alebo na iných, dobrovoľne pozastavujeme: hoci ešte nemáme ochotu realizovať tieto myšlienky, tak predsa sa ňou plazíme po týchto špinavých a nemravných témach. Pri spovedi treba vždy hovoriť, ako dlho ste mysleli na nejakú nemravnú vec; treba tiež vyznať, či ste sa vracali myšlienkami k nejakému nemravnému rozhovoru, hriešnej dôvernosti alebo čomusi, čo ste videli. – Zlý duch vám stavia pred oči rozličné nemravné veci, lebo ráta, že vás nakloní aspoň v myšlienkach k hriechu.
2. Hrešíme aj túžbami. – Rozdiel medzi myšlienkou a túžbou spočíva v tom, že túžba smeruje k vykonaniu toho, na čo myslíme. Túžbou hreší ten, kto chce hriech nečistoty spáchať, kto k tomu hľadá príležitosť. Samozrejme, že pri spovedi treba povedať, či takáto túžba bola ešte skrytá v hĺbke duše, ale sme už použili nejaké prostriedky na jej splnenie, alebo sme obťažovali prosbami kohosi, pričom sme mali zlý úmysel; potom: koho sme chceli nakloniť k zlému – či brata, či sestru, či dieťa, či matku, či sesternicu, či bratranca, či strýka. – Keby niekto z vlastnej viny nevyznal takéto okolnosti, tak jeho spoveď by nemala žiadnu hodnotu. Je jasné, že netreba nikoho menovať podľa mena. Ale niekto nevyznal, že sa dopustil čohosi nečestného s bratom či sestrou, a iba by sa všeobecne obviňoval, že „zhrešil proti čnosti čistoty“ – tak také vyznanie by určite bolo nedostatočné.
3. Hreší aj ten, kto sa pozerá na nečisté predmety a všeobecne na veci, ktoré nás ľahko môžu priviesť k pádu. Zrak je bránou, cez ktorú často vstupuje do duše hriech. Preto spravodlivý Jób povedal: S očami som si takú zmluvu ujednal, že nepozriem sa nikdy na pannu (Jób 31, 1).
4. Hrešiť môžeme aj slovami. Rečou navonok vyjadrujeme to, čo si myslíme, čo sa deje v našom srdci. Treba sa teda spovedať zo všetkých nečistých slov a dodávať, ako dlho trval takýto nečistý rozhovor, aké pohnútky nás k tomu naklonili, v prítomnosti koľkých a akých osôb sme hovorili o nečistých veciach. Ách, bratia, pre koľké deti by lepšie bolo upadnúť do pazúrov tigra či leva, ako sa dostať do spoločenstva zvrátených ľudí. Z plnosti srdca hovoria ústa. Ak toto vieme, ľahko pochopíme, ako veľmi musia byť skazené srdcia týchto nehanebníkov, ktorí sa špinia a váľajú v blate nečistoty. Ó, Bože, Ty sám si povedal, že po ovocí poznáme strom! Podľa odporných rozhovorov poznáme duchovnú hnilobu človeka.
5. Hrešiť možno ďalej skutkami. K takýmto skutkom patria okrem iného nedovolené dotyky seba alebo iných či nemravné bozky. Nechcem o tom bližšie hovoriť, lebo dobre chápete, o čo ide. Ale, bohužiaľ – kde sú tí, čo by sa z takýchto vecí spovedali! Nie je divné – ešte raz to opakujem – že nečistý hriech sa stáva dôvodom toľkých svätokrádeží. Dozvieme sa o tom presne v strašný deň pomsty Božej! Koľko dievčat strávi osamote dve alebo tri hodiny s nemravnými ľuďmi? Aké ohyzdné rozhovory tam vedú, ako sa ústa stávajú skutočne pekelnými čeľusťami! Ó Bože, ako sa uprostred tohto prudkého ohňa nemá rozpáliť žiadostivosť?!
6. Nakoniec sa hreší, keď sa niekomu vytvára príležitosť k nečistému hriechu alebo keď takejto príležitosti podliehame. Vzťahuje sa to predovšetkým na ženy, ktoré sa prehnane obliekajú a tým spôsobujú pohoršenie u iných. Až na Božom súde sa dozvedia, koľko pádov tým spôsobili. Veľkú vinu nesú tie osoby, ktoré sa dopúšťajú rôznych flirtov a koketovania. Nemožno tiež ospravedlniť človeka, ktorý s takýmito osobami sa púšťa do rozhovoru. Možno, že on nenachádza v ňom príjemnosť, ale koná zle, lebo dobrovoľne sa vystavuje nebezpečenstvu. Nech teda veľmi uvažujú tí, ktorí pod zámienkou už dohovoreného manželstva sa vidia príliš často, pričom trávia neraz spolu množstvo času, dokonca v noci. Tieto všetky objatia, ktoré sa uskutočňujú, dýchajú zmyselnosťou a skoro vždy sú smrteľnými hriechmi. Preto snúbenci majú konať veľmi ostražito, aby ich Boh ťažko nepotrestal za hriechy spáchané pred uzatvorením manželstva. Aj príbuzní musia dávať pozor, aby sa im neprihodili rôzne dôvernosti. Veľká zodpovednosť dopadá na rodičov, ktorí nebdejú nad konaním svojich detí.
Proti svätej čistote hreší aj ten
kto sa v noci ukazuje ľuďom bez patričného odevu – napríklad, kde ide otvárať dvere alebo pomáhať chorému. Aj matka musí dávať pozor, aby nepozerala nečisto na svoje deti a nedovolila si nepotrebné dotyky. Otcovia i matky ako aj predstavení veľmi zodpovedajú za to pred Bohom, ak sa ukáže, že z ich viny sa objavili hriešne dôvernosti medzi deťmi či podriadenými.
Hriechu sa dopúšťa ten, kto číta zlé knihy alebo ich požičia iným, a tiež ten, kto ľahkomyseľne šíri piesne. Zlé sú aj precitlivené listy alebo korešpondencia. Ďalej – na cudzom hriechu má účasť ten, kto uľahčuje mladým ľuďom stretnutie pod zámienkou nahovárania na manželstvo.
Ak chcete, aby boli vždy vaše spovede dobré, musíte vyznať všetky priťažujúce okolnosti. Ak sa dopúšťate hriechu s osobou, ktorá sa oddáva nemravnosti, tak sa stávate sluhami a otrokmi diabla a vystavujete sa večnému zatrateniu.
Ale ak by ste kohosi mladého priviedli k hriechu prvý raz, ak by ste ho pozbavili nevinnosti a kvetu panenstva, ak by ste otvorili diablovi bránu do srdca takej osoby – ak tej duši, ktorá bola predmetom lásky Najsvätejšej Trojice, by ste zatvorili nebo, a urobili by ste z nej predmet hodný prekliatia na zemi i v nebi, tak by ste spáchali hriech oveľa ťažší a ako z takého, museli by ste sa z neho spovedať.
Zhrešiť s osobou slobodného stavu, nevydatou, nie príbuznou, je podľa náuky sv. Pavla ťažkým previnením – je hriechom, ktorý zatvára nebo, a otvára večné zatratenie
Svätá Margaréta – celý život oplakávala jeden všedný hriech, ktorý spáchala mladovsti. Keď mala totiž päť či šesť rokov, oklamala v maličkosti otca.
Svätá Margareta z Oan - MP3 skrátené
A čo bude, bratia, s nami – s nami, ktorí sme možno spáchali viac hriechov, ako máme vlasov na hlave, a predsa nechcem za ne ľutovať, robiť pokánie, aj napriek tomu, že svätí – vynahrádzali drobné chyby – kvílením a plačom napĺňali skaly a púšte?
Istý zlodej, menom Jonatas, keď utekal pred ľudskou spravodlivosťou, schoval sa do stĺpa, kde robil pokánie sv. Šimon Stilita.
Nazdával sa, že vzhľadom na tohto svätca, tu ho ľudia nebudú prenasledovať. A skutočne sa tak stalo. Následkom modlitieb Šimona Stilitu Jonatas pocítil takú ľútosť za svoje hriechy, že plakal nad nimi osem dní. Po uplynutí tohto času prosil svätca, aby mu dovolil odísť.
Ale Šimon s tým nesúhlasil – bál sa, že zlodej sa vráti k starým hriechom. Jonatas mu však povedal, že myslí na návrat do neba a povedal: „Ježiš Kristus mi odpustil hriechy. Dnes som Ho videl“.
„Synu – odpovedal svätý – do neba ti dovoľujem odísť, aby si tam naveky ospevoval milosrdenstvo Božie“. A v tej chvíli kajúcnik zomrel, a Ježiš prijal jeho dušu do nebeského kráľovstva. Aká pekná a cenná je taká smrť – smrť, ktorá sa rodí z ľútosti, že sme urazili nekonečne dobrého Stvoriteľa ! Pokračovanie - životopis
Usilujme sa, drahí, podľa vzoru svätých, vzbudiť si ľútosť, pričom rozjímajme o troch zastaveniach.
[ Prvé z nich je peklo ] v ktorom kvília odsúdení, pričom sa navzájom požierajú a vrhajú z úst plamene ohňa. Keď si to istý nábožný biskup pripomínal, krv mu tuhla v žilách zo zdesenia a vyzeral ako mŕtvy. Odtiaľ sa myšlienkami preniesol do neba
[ to je druhé zastavenie ] – kde sa pozeral na tróny, na ktorých sedeli vyvolení. Pokánie a bolesti, ktoré títo svätí trpeli za života, pričom to obetovali za malé hriechy, naplnili tohto svätého človeka takým hlbokým smútkom, že sa nemohol zdržať plaču. Nakoniec
[ v treťom zastavení ] sa preniesol v mysli na Kalváriu a pozeral sa na Ježiša Krista, ktorý tam zomieral za hriešnikov. Pri tomto pohľade každú chvíľku opakoval: „Ako aj môžem ešte žiť, keď pozerám na ukrižovaného Spasiteľa za moje hriechy“.
Opravdivá ľútosť sa musí spájať so silným predsavzatím polepšiť sa. Dôkazom takého silného rozhodnutia bude predovšetkým základná zmena života.
Prečo nie prerušovaná súlož v manželstve?
Chcela by som sa opýtať ohľadom prerušovanej súlože v manželstve. Náš p. farár nás upozorňoval na to, že aj v manželstve ide o hriech a sex má slúžiť výlučne na plodenie detí. S manželom sme až do svadby žili čisto a vždy sme žili v tom, že sex až po svadbe. Nevedela som však o skutočnosti, že v prípade prerušovanej súlože ide taktiež o hriech. Obaja prijmeme bábätko ako dar Boží a vieme, že ani prerušovaná súlož nie je 100% antikoncepcia. Nechápem preto, prečo je jedinou uznávanou metódou, ako sa vyhnúť počatiu dieťaťa, sex počas neplodných dní...neviem to sama prijať...preto Vás žiadam o radu. Vopred veľmi pekne ďakujem za Vašu odpoveď.
Je pravda, že prerušovaný styk je hriešny, rovnako ako každá iná antikoncepcia. Ale nie je pravdivé vyjadrenie to, že sex má slúžiť výlučne na plodenie detí. Cirkev hovorí, že manželstvo nie je ustanovené jedine na plodenie a že manželom nemožno určovať požiadavku, aby v každom svojom intímnom zjednotení museli mať úmysel splodiť dieťa. „Manželské spolužitie je potrebné pre lásku, a nie iba pre prokreáciu (stvorenie života). Manželstvo je ustanovizňou lásky, a nie iba plodnosti.“ Takto hovorí II. Vatikánsky koncil a Ján Pavol II.
Ale Cirkev hovorí, že manželský akt nemá byť úmyselne, z vôle človeka, uzavretý životu, a to je rozdiel. Znamená to, že Cirkev je proti akejkoľvek antikoncepcii – či je to hormonálna, chemická, bariérová alebo chirurgická, či je to kondóm alebo prerušovaný styk. Akákoľvek antikoncepcia má vo svojom princípe to, že úmyselne robí neplodným pohlavný styk. Niekedy je to pôsobením hormónov, inokedy prerušením vajcovodov, inokedy bariérou a pri prerušovanom styku je to samotným správaním – človek chce dosiahnuť orgazmus, ale bez skutočného zjednotenia. Ide pri ňom o to isté, o čo ide pri antikoncepcii – urobiť pohlavný akt neplodným, vedome a úmyselne ho zneplodniť.
Prirodzené plánovanie rodičostva má úplne inú podstatu – nijako nezasahuje do plodnosti, nikdy sa nesnaží zneplodniť pohlavný styk. Princíp PPR je orientácia vo vlastnej plodnosti a itegrácia tohto poznania do zámerov plánovania rodiny.
A aj keď sa manželia v oboch prípadoch snažia tehotenstvu predísť – a môžu maťna to oprávnené, dobré dôvody, nie je jedno, akými prostriedkami tento cieľ dosahujú. Pokúsim sa vám bližšie objasniť, prečo je to tak:
Sexualita má aj iný rozmer, než len fyzický – má aj rozmer duchovný. Každá zmluva mala svoj zmluvný znak. V manželstve je tým znakom manželskej zmluvy, akoby jej pečaťou, odovzdanie sa sebe navzájom v láske – manželský akt ako forma sebadarovania. Každý pohlavný styk v manželstve má byť obnovením a potvrdením toho manželského sľubu, ktorý si muž a žena vymenili na začiatku manželstva: sľúbili si lásku, úctu, prijatie druhého a otvorenosť pre plodnosť.
Tieto dva prvky: vzájomná jednota a otvorenosť pre rodinu, sú charakteristické pre manželstvo. Každý taký pohlavný styk, ktorý je zjednocujúci – je prejavom ich jednoty aj na duchovnej úrovni, a zároveň nie je úmyselne uzavretý životu (teda „nechránený sex“) je symbolicky vyjadrením manželského sľubu. Je to rečou tela vyjadrený manželský sľub.
Z tohto je zrejmé, že prerušovaný styk nie je „manželským aktom“. Je to síce akt sexuálnej aktivity, možno genitálny kontakt, ale nie manželský akt.
Na to, aby som Vám vysvetlila všetky súvislosti, je potrebná obsiahlejšia odpoveď. V edícii Viera do vrecka vo vydavateľstve Don Bosco malá brožúrka, kde sú zhrnuté odpovede na podobné otázky, ako ste položili. Ak máte záujem poznať podrobnejší pohľad na celú tému maželskej čistoty, odporúčam Vám ju.
Prvé miesto v Písme Sv., kde je užitý termín „hriech" sa nachádza vo štvrtej kapitole knihy Genezis, keď sa opisuje pokušenie, ktoré prežíva Kain pred zavraždením Ábela: „Po nejakom čase Kain priniesol obetu Pánovi z poľných plodín. Aj Ábel obetoval podobne z prvotín svojich oviec, z tých najtučnejších. A Pán zhliadol na Ábela a na jeho obetu. Na Kaina však a na jeho obetu nezhliadol. Kain sa veľmi rozhneval a zamračila sa mu tvár. Tu povedal Pán Kainovi: „Prečo sa hneváš a prečo sa ti zamračila tvár? Či nie je to takto: Ak robíš dobre, môžeš sa vystrieť, ale ak dobre nerobíš, číha hriech pri dverách a sleduje ťa (dychtí po tebe) jeho žiadostivosť, a predsa ty ju máš ovládať (ty však máš nad ním vládnuť)?"
Vidíme, že Boh k človeku neprestáva hovoriť. Kainovi vysvetľuje, prečo neprijal jeho obeť a za akých podmienok by ju prijal, ale Kain nechce počuť. Nás zaujíma problém hriechu. V hebrejskom texte je užitá zvláštna väzba: slovo „hriech" je rodu ženského, sloveso dychtiť je v mužskom rode. Je tu užité to isté sloveso, ako o žene, ktorá bude dychtiť po mužovi. Snáď je tu predstava hriechu ako toho Zlého, čohosi osobného, démonického, čo chce človeka ovládnuť. Hriech žiadostí po človeku, po jeho tele. Diabol sa búri proti Božiemu zjaveniu skrze človeka, preto chce a žiadostí po ľudskom tele, aby sa skrze človeka mohol zjaviť on sám alebo aspoň prekaziť Božie Zjavenie. Každý zlý skutok odporuje zjaveniu Boha, Lásky. 1 Pt 5,8 hovorí o diablovi ako o ručiacom levovi, ktorý obchádza korisť a hľadá koho by zožral. Teda tak ako hladný lev túži po koristi, tak diabol žiadostí za človekom, aby ho ovládol. Ale tak ako Kainovi, tak i nám je povedané: „Ty však máš nad ním vládnuť!"
Hriech je previnenie proti rozumu, pravde a správnemu (človek nesmie robiť proti svojmu svedomiu, aj keby nebolo správne, dokiaľ je presvedčený o jeho správnosti) svedomiu: je to priestupok proti pravej láske k Bohu a blížnemu spôsobený zvráteným lipnutím na určitých dobrách. Hriech zraňuje ľudskú prirodzenosť a vážne narušuje ľudskú solidaritu. Bol definovaný ako „slovo, skutok alebo túžba proti večnému zákonu" (zrov. KKC 1849) Hriech je urážka Boha: „Proti tebe samému som sa prehrešil, a urobil som, čo je v tvojich očiach zlé" (Ž 51, 6). Hriech sa stavia proti láske Boha k nám a odvracia od Neho naše srdce. Podobne ako prvotný hriech, je neposlušnosťou, vzburou proti Bohu, pretože človek chce byť „ako Boh" (Gn 3,5) a teda poznať a určiť, čo je dobro a zlo. Hriech je teda „sebeláskou (moja poznámka: nie láskou k sebe, pretože správna láska k sebe je Božím príkazom – Miluj blížneho „ako seba samého“. Hriech nemá s láskou k sebe nič spoločné, pretože vedie do záhuby. Ak sa správne milujem, túžim po Spáse. Aj český katechizmus prekladá „sebeláskou“) až po opovrhnutie Bohom." Pre toto pyšné vyvyšovanie seba je hriech pravým opakom Ježišovej poslušnosti („...stal sa poslušným až na smrť, až na smrť na kríži“ Flp 2,8), ktorá uskutočnila spásu. (zrov. KKC 1850)
A práve v Kristovom umučení, v ktorom jeho milosrdenstvo zvíťazí nad hriechom, hriech najvýraznejšie prejavuje svoju násilnosť a mnohotvárnosť: neveru, vražednú nenávisť, zavrhnutie a výsmech zo strany vodcov i ľudu, Pilátovu zbabelosť a ukrutnosť vojakov, Judášovu zradu, takú bolestnú pre Ježiša, Petrovo zapretie a opustenie učeníkmi. Ale práve v hodine temnôt a kniežaťa tohoto sveta sa Kristova obeta tajomne stáva prameňom, z ktorého bude nevyčerpateľné vyvierať odpustenie našich hriechov. (zrov. KKC 1851)
Sv. Pavol nás poučuje: „...veď všetci zhrešili a chýba im Božia sláva " (Rim 3,23) alebo „všetci sú pod hriechom" (Rim 3,9). A nakoľko platí toto Pavlovo tvrdenie, človek sám od seba nedokáže vypovedať, čo je to hriech a to proste preto, že je sám v hriechu a je teda voči nemu zaujatý a nutne chce ostrie hriechu a definíciu zmierniť. Kierkegaard hovorí: „Náš zahmlený pojem hriechu je súčasťou nášho hriešneho bytia." Aby sme sa aspoň trošku priblížili tomu, čo je hriech, pozrime, čo hovorí o hriechu Božie Slovo Spomeniem aspoň štyri grécke výrazy, ktoré v tejto súvislosti užíva NZ:
HAMARTIA - Znamená toľko ako stav stratenej spásy (nepriateľstvo s Bohom). V hriechu sa konalo proti Bohu, po hriechu človek existuje a žije nie pre Boha, ale proti Bohu.
ANOMIA - Vyjadruje skutočnosť, že každý hriech je porušením Božieho zákona. Kto sa stavia proti Božiemu zákonu, stáva sa neposlušným samému Bohu.
ADIKIA - Vyjadruje fakt, že každý hriech je nespravodlivosťou voči Bohu. Hriech je sústavným popieraním Božieho práva na človeka.
PSEUDOS - Hriech je klamstvom. Hriešnik žije v poddanstve klamstva a lži, ďaleko od svetla Pravdy.
Jedine Božie Zjavenie dokáže správne definovať hriech. Ježiš hovorí, že Duch Svätý ukáže svetu, v čom je hriech (zrov. Jn 16, 8). Preto musí o hriechu hovoriť sám Boh. Táto naša meditácia dosiahne svoj cieľ, keď dokáže rozrušiť našu istotu o vlastnej spravodlivosti a vyvolá v nás zdravú bázeň z nesmierneho nebezpečenstva, ktoré predstavuje nielen hriech, ale aj sama možnosť hrešiť. Táto bázeň by sa mohla stať naším najlepším spojencom v boji proti hriechu. Bojte sa Boha a nebudete hrešiť V liste Hebrejom 12, 4: „v boji proti hriechu ste ešte neodporovali až do krvi."
Započúvajme sa do toho, ako nám apoštol Pavol odhaľuje Boží pohľad na hriech: „Boží hnev z neba sa zjavuje proti každej bezbožnosti a neprávosti ľudí, ktorí neprávosťou prekážajú pravde. Je im predsa zjavné, čo možno o Bohu vedieť; Boh im to zjavil. Veď to, čo je v ňom neviditeľné - jeho večnú moc a božstvo -, možno od stvorenia sveta rozumom poznávať zo stvorených vecí; takže nemajú výhovorky. Hoci Boha poznali, neoslavovali ho ako Boha, ani mu nevzdávali vďaky; ale stratili sa vo svojich myšlienkach a ich nerozumné srdce sa zatemnilo. Hovorili, že sú múdri, a stali sa hlupákmi. Slávu nesmrteľného Boha zamenili za podoby zobrazujúce smrteľného človeka, vtáky, štvornožce a plazy." (Rim 1,18-23)
Základný hriech, prvotný predmet Božieho hnevu, vidí sv. Pavol v bezbožnosti (gr. = ASEBEIA). A hneď presne vysvetľuje v čom bezbožnosť spočíva: v odmietnutí oslavovať Boha (gr. = DOXAZEIN) a v odmietnutí vďakočinenia, vďačnosti voči Bohu (gr. = EUCHARISTEIN). Inými slovami, v odmietnutí uznať Boha v jeho Božstve, nevzdávať mu patričnú úctu. Dalo by sa povedať, že bezbožnosť spočíva v „ignorovaní" Boha, svojho Otca a Stvoriteľa, svojho Pána a svojej Lásky. Ignorovať neznamená: „nevedieť, že Boh existuje", ale „predstierať, alebo chovať sa tak, akoby neexistoval."
Už v Starom Zákone žalmista opakuje: „Vedzte, že náš Pán je Boh; on je náš Stvoriteľ a jemu patríme, sme jeho ľud a ovce z jeho stáda." (Ž 100,3). Hriech je v podstate odmietnutím tohoto „uznania": je pokusom zo strany tvora, aby zo svojej zvrátenej vôle, zmazal nekonečný rozdiel medzi sebou a Bohom. Tak hriech napáda samotnú podstatu vecí, „dusí pravdu", je pokusom uväzniť pravdu nespravodlivosťou. Je niečím omnoho temnejším a hrozivejším, než si človek dokáže predstaviť alebo než dokáže vysloviť. Ako sme už počuli: „Hriech je sebaláskou až k pohŕdaniu Bohom". Keby ľudia vedeli, čo je hriech, zomreli by hrôzou.
Toto odmietnutie Boha získalo konkrétnu podobu v modlárstve, ktoré je založené na klaňaní sa tvorstvu namiesto Stvoriteľa (zrov. Rim 1,25). V modlárstve človek neprijíma Boha, ale robí sa bohom, on sám rozhoduje o bohu a nie naopak. Úlohy sú obrátené: človek sa stáva hrnčiarom a boh nádobou tvarovanou podlá vôle hrnčiara. (zrov. Rim 9,20).
Sv. Pavol dosiaľ hovoril o poblúdenosti ľudského srdca, spôsobenej nesprávnou základnou voľbou proti Bohu. Ďalej nám predstavuje plody tejto voľby na poli morálky: všeobecná uvoľnenosť mravov. Ona predstavuje „rieku zatratenia", ktorá unáša ľudstvo ku skaze, bez toho, aby si to ľudia všimli. Sv. Pavol načrtáva ohromujúci obraz zvrátenosti v pohanskej spoločnosti: mužská a ženská homosexualita, nespravodlivosť, zlomyseľnosť, chamtivosť, závisť, podvádzanie, pýcha, spupnosť, neposlušnosť rodičom, podlosť....Na prvý pohľad nás možno zarazí, že sv. Pavol prehlasuje všetok morálny úpadok, ako následok Božieho hnevu. Boží hnev by sme tu mohli chápať ako opak Božieho priateľstva. Odstúpenie Boha z ľudského života. Človek je bez Boha úplne stratený vo svojich neovládaných podnetoch a vášniach. Dokonca trikrát opakuje slová, ktoré to nezvratné potvrdzujú: „Preto ich Boh vydal nečistote podľa žiadostí ich srdca;... Preto ich Boh vydal nehanebným náruživostiam... A pretože si nevedeli vážiť poznanie Boha, Boh ich vydal napospas ich zvrátenému zmýšľaniu,..." (Rim 1, 24.26.28).
Sv. Augustín hovorí: „I keď sú tieto činy trestom, sú sami o sebe hriechom, lebo trestom za nečistotu je zasa nečistota sama: Boh trestá zlo a z jeho trestov pramenia ďalšie hriechy." (De nat. et grat. 22,24) Hriech je súčasne trestom sám sebe. Boh je „donútený" ponechať ľudí im samým, aby nedal za pravdu ich nespravodlivosti a aby tak hľadali cestu naspäť. Začíname z toho chápať, že najväčším hriechom je domnelá ľudská sebestačnosť, ktorá sa stále vlečie s nami aj v našom pomýlenom duchovnom živote. Keď odmietame Krista pod zámienkou, že sme hriešni, že ho prijmeme až raz budeme dobrí. Nechceme ho prijať ako liek na svoju „bezbožnosť", ale chceme byť „zbožní“ sami zo seba a chcem ho prijať ako odmenu za náš ľudský „výkon".
Hriechy treba hodnotiť podľa ich závažnosti. V tradícii cirkvi sa uplatnilo rozlišovanie medzi smrteľným a všedným hriechom. (1 Jn 5, 16-17 ide o niečo vážnejšie). Skúsenosť ľudí toto rozlišovanie potvrdzuje. (zrov. KKC 1854)
Smrteľný hriech je vážnym prestúpením Božieho zákona, ničí v ľudskom srdci lásku. Odvracia človeka od konečného cieľa a blaženosti, ktorou je Boh, a to tým spôsobom, že človek dá prednosť nejakému nižšiemu dobru pred Bohom. Nemiluje Boha nadovšetko. Keďže smrteľný hriech napáda v nás životný princíp, ktorým je láska, je potrebná nová iniciatíva Božieho milosrdenstva a obrátenie srdca, ktoré sa normálne uskutočňuje v rámci sviatosti zmierenia. Smrteľný je každý hriech, ktorého predmetom vážna vec a okrem toho je spáchaný s plným vedomím a uváženým súhlasom. Vážna vec je spresnená v Božích prikázaniach podlá Ježišovej odpovede bohatému mládencovi: „Nezabiješ! Nezcudzoložíš! Nepokradneš! Nebudeš krivo svedčiť! Nebudeš podvádzať! Cti svojho otca i matku!" (Mk 10, 19). Závažnosť hriechov môže byť väčšia alebo menšia: vražda je závažnejšia ako krádež. Treba brať do úvahy aj to, aké osoby hriech postihuje: násilie spáchané na rodičoch je samo o sebe závažnejšie ako násilie spáchané na cudzom človekovi. Smrteľný hriech predpokladá plné vedomie a plný súhlas. Predpokladá poznanie, že čin je hriešny, že je v rozpore s Božím zákonom. Zahŕňa v sebe aj dostatočne uvážený súhlas, aby to bola osobná voľba. Predstieraná nevedomosť a zatvrdnutosť srdca nezmenšujú, ale naopak zväčšujú dobrovoľný ráz hriechu. (zrov. Mk 3, 5-6) Nedobrovoľná nevedomosť môže znížiť, ba aj zrušiť pričítateľnosť ťažkého previnenia. Ale o nikom sa nepredpokladá, že by nepoznal zásady prirodzeného mravného zákona, ktoré sú vpísané do svedomia každého človeka. Citové popudy, vášne môžu oslabiť dobrovoľný a slobodný ráz priestupku: podobne ako vonkajší nátlak alebo patologické poruchy. Najťažší je hriech spáchaný zo zlomyseľnosti, z uváženej voľby zla. Smrteľný hriech je radikálna možnosť ľudskej slobody, podobne ako láska. Má za následok stratu Božieho priateľstva, „lebo všetko, čo je, miluješ a nič nemáš v nenávisti z toho, čo si urobil; lebo keby si bol nenávidel niečo, nebol by si to utvoril. Akože by mohlo obstáť niečo, keby si to nechcel Ty? Ako by sa bolo zachovalo niečo, keby si to nebol Ty k jestvote povolal? Lež ty šetríš všetko, lebo je to tvoje, Pane, priateľ života. (Mudr 11, 24-26) Boh miluje všetko, čo je a nemá v nenávisti nič z toho, čo učinil. Veď akoby mohlo niečo existovať, keby to On nechcel. A jeho chcenie sa nedá oddeliť od Lásky.) Dôsledkom smrteľného hriechu je strata lásky a posväcujúcej milosti totiž stavu milosti. Ak nieje hriech napravený ľútosťou a Božím odpustením, spôsobí vylúčenie z Kristovho kráľovstva a večnú smrť v pekle. Naša sloboda má vskutku moc urobiť definitívne nezvratné rozhodnutie. Napriek tomu musíme úsudok o ľuďoch ponechať Božej spravodlivosti a milosrdenstvu, i keď môžeme usúdiť, že nejaký skutok je sám o sebe ťažkým hriechom. (zrov. KKC 1855-1861)
Všedný hriech ponecháva v človekovi lásku nažive, hoci ju uráža a zraňuje. Všedný hriech spácha človek vtedy, keď v nezávažnej veci nezachová mieru predpísanú morálnym zákonom alebo keď neposlúchne morálny zákon vo vážnej veci, ale bez plného poznania a úplného súhlasu. Všedný hriech oslabuje lásku: Prezrádza nezriadenú náklonnosť ku stvoreným dobrám. Prekáža duši v pokroku pri raste v čnostiach a pri konaní mravného dobra a zasluhuje časné tresty. Vedomý a dobrovoľný všedný hriech, ak ho neoľutujeme, nás pozvoľne disponuje na spáchanie smrteľného hriechu. Napriek tomu všedný hriech neruší zmluvu s Bohom. S pomocou Božej milosti ho možno napraviť: „Nepozbavuje posväcujúcej milosti, priateľstva s Bohom ani lásky, a teda ani večnej blaženosti." A napriek tomu platí to, čo hovorí Sv. Augustín: „Kým človek žije v tele, nemôže nemať aspoň ľahké hriechy. Ale neber naľahko hriechy, ktoré tak voláme. Ak ich berieš naľahko, keď ich vážiš, maj strach, keď ich počítaš. Mnoho ľahkých vecí vytvára jednu veľkú vec. Mnoho kvapiek naplní rieku. Mnoho zŕn vytvára hromadu. Aká nádej teda ostáva? Predovšetkým spoveď..." (zrov. KKC 1862-1863)
„Keď....vôľa ide za niečím, čo samo o sebe odporuje láske, ktorou je človek zameraný na posledný cieľ, je hriech vzhľadom na svoj predmet smrteľný, ...či už je proti Božej láske, ako je rúhanie, krivá prísaha, alebo proti láske k blížnemu, ako napr. vražda, cudzoložstvo. Niekedy však vôľa hriešnika ide za niečím, čo v sebe obsahuje určitú nezriadenosť, ale nieje v rozpore s láskou k Bohu a k blížnemu, ako napr. prázdne reči, zbytočný smiech a podobne. To sú hriechy všedné." (Sv. Tomáš Akv.)
„Kto by sa však rúhal proti Duchu svätému, nedôjde odpustenia naveky, ale bude vinný večným hriechom" (Mk 3,29). Božie milosrdenstvo nemá hraníc, ale kto vedome a dobrovoľne odmieta prijať ľútosťou Božie milosrdenstvo, odmieta odpustenie svojich hriechov a Spásu, ktorú mu ponúka Duch Sv. Takáto zátvrdlivosť môže priviesť ku konečnej nekajúcnosti a do večného zatratenia. (zrov. KKC 1864)
zdroj https://www.frantiskani.sk/kazatel/katech/09.htm
predmanželský-sex-je-ťažkým-hriechom-musíme-trvať-na-pokání
Kto nemiluje, ostáva v smrti 1033
Následky 1855, 1861
Odpustenie smrteľných hriechov dokonalou ľútosťou 1452, 1856
Podmienky: vážna vec 1858
Podmienky: plné vedomie 1859
Podmienky: úplný súhlas 1859
Pričítateľnosť previnenia 1860
Rozdiel medzi smrteľným hriechom a všedným hriechom 1854
Smrť v smrteľnom hriechu 1033, 1035
Večné tresty pre toho, kto zomrie v smrteľnom hriechu 1033